Posted on

Budowanie niezapomnianego klimatu – instalacja AV

Wygląd galerii handlowej, firmy, salonu sprzedaży oraz wielu innych miejsc ma przyciągać uwagę konsumentów. Marketing odgrywa znaczącą rolę w budowaniu pozycji swojej marki, produktu. Estetyka danego miejsca będzie kluczowa w ocenie odbiorców. Jeśli dane wnętrze cechuje się kreatywnym designem, zawiera w sobie nowoczesne elementy estetyczne i techniczne, będzie dostrzegalne. Coraz więcej firm decyduje się na urządzanie wnętrz w oparciu o wzbogacanie ich nowoczesnymi i innowacyjnymi rozwiązaniami multimedialnymi. Instalacja AV nie rozprasza uczestników, a jedynie okrasza całość zdarzenia i stanowi dopełnienie głównego celu. Jest oprawą dla tego co odgrywa główną rolę. W wielu miejscach montuje się stałe instalacje AV, które mają na celu wyświetlanie informacji o danym produkcie lub marcie. Zawierają one treści, grafiki, obrazy. Oferują przekaz, który będzie w pigułce prezentował sedno danej oferty sprzedażowej. Takie instalacje można spotkać chociażby w siedzibach firm, instytucji użyteczności publicznej, placówkach kulturalnych lub salonach sprzedaży. 

Instalacje multimedialne częścią marketingu

Instalacje multimedialne pełnią dwojaką funkcję – estetyczną oraz praktyczną. Tak naprawdę nie są tylko elementem wystroju, ale także i funkcjonalnym sposobem na wyszukanie informacji będących punktem zainteresowania. Mogą więc stanowić tablice informacyjną, nawigującą lub pełniąca rolę edukacyjną. Tego typu rozwiązania trafiają szczególnie do młodego pokolenia wychowanego na technikach multimedialnych. Interaktywne ekrany w muzeach, galeriach i innych miejscach sprawiają, że są bliższe młodemu człowiekowi i dzięki nim nie jest on tylko biernym odbiorcą treści, ale także aktywnych ich zdobywcą. Tego typu instalacje poza funkcją edukacyjną, pełnią też role rozrywkową. Jak wiadomo nauka poprzez zabawę jest skutecznym czynnikiem poznawania rzeczywistości. Interaktywna przestrzeń jest znakomitym urozmaiceniem, która odgrywa istotną rolę w rozwoju każdego człowieka.